Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Akademik Kadro

Prof. Dr. Yalçın Kırdar

Prof. Dr.
Yalçın Kırdar

Halkla İlişkiler

Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünden 2000 yılında mezun oldu. 2003 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama yüksek lisans derecesini aldı. 2006 yılında ise Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalını tamamlayarak doktora unvanını kazandı. 2013 yılında Kanada’da Waterloo Üniversitesi Yönetim Mühendisliği Bölümünde ve 2014 yılında Kanada’da Toronto Üniversitesi Pazarlama alanında post-doktora çalışmalarını tamamladı. 2015 yılında ABD’de Niagara Üniversitesi Pazarlama Bölümünde, Kent State Üniversitesi Yönetim ve Bilgi Sistemleri Bölümünde, Quinnipiach Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Bölümünde, North Florida Üniversitesi Uluslararası İşletme Bölümünde post-doktora çalışmalarını yürüttü. Erasmus değişim programı ile İspanya ve İngiltere’de görev aldı. 2016 yılında İtalya Perugia Üniversitesi Pazarlama ve Yönetim Bölümünde ziyaretçi öğretim üyesi olarak bulundu. 2000 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme (Pazarlama) Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2004 yılında Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünde Bişkek’te Öğretim Görevlisi olarak çalıştı. 2013 yılında Kanada Waterloo Üniversitesi Yönetim Mühendisliği Bölümünde Yrd. Doç. Dr. olarak görev aldı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünde 2005 yılında Öğretim Görevlisi, 2006 yılında Yrd. Doç. Dr., 2017 yılında Doç. Dr. ve 2020-2022 yılları arasında Prof. Dr. olarak çalıştı. 2014 yılında Üniversitelerarası Kurul Halkla İlişkiler alanından doçentlik, 2020 yılında da profesörlük unvanını aldı. Değişik üniversitelerde bölüm başkanı, anabilim dalı başkanı, dekan yardımcısı, dekan, enstitü müdür yardımcısı, enstitü müdürü gibi idari görevler üstlenmiştir. İletişim, reklam, pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, tüketici davranışları ve girişimcilik alanlarında lisans-yüksek lisans ve doktora düzeyinde dersler veren Kırdar, uluslararası ve ulusal düzeyde çeşitli kurum ve kuruluşların eğitim programlarında seminerler vermiştir. 30 yüksek lisans, 6 doktora tez danışmanlığını tamamlamıştır. Kosgeb akredite öğretim üyesi olarak Uygulamalı Girişimcilik eğitimleri, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı onaylı Aile Danışmanlığı, Aile İçi İletişim ve Aile Ekonomisi eğitimleri vermiştir. İlad İletişim Araştırmaları Derneği İledak değerlendirici olarak görev almaktadır. Teknofest yarışmalarında jüri üyeliği yapmaktadır. Üniversitenin Tanıtım Komisyonu, 100. Yıl Etkinlik Komitesi, Kamu Diplomasisi Uygulama ve Araştırma Merkezi (KADAM) Yönetim Kurulu Üyesi, İletişim Fakülte Kurulu, İletişim Fakültesi Yönetim Kurulu ve Lisansüstü Eğitim Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu üyesidir. İstinye Üniversitesi Rektörlüğü Yönetim Kurulu Üyesi ve Senatörüdür. İletişim Bilimleri Doktora Programı Anabilim Dalı Başkanlığı ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanlığını tamamlayan Kırdar, İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü görevlerini yürütmüştür.

Araştırma Alanları

  • Reklam
  • Halkla İlişkiler
  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi
  • Girişimcilik
  • İnovasyon
  • Tüketici Davranışları

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Halkla İlişkiler
  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi
  • Kurumsal İletişim
  • İtibar Yönetimi
  • Reklamcılık ve Yapay Zeka Pratiklerini Toplumbilimsel Çözümleme Yöntemiyle İnceleme: Sephora Reklam Filmleri, 2024
  • Music in the Age of Digital Technology, 2023
  • Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları, 2023
  • Hizmet Sektöründe Müşterinin Memnuniyetinin Pazarlamaya Etkisi: Starbucks, Caffe Nero ve Kahve Dünyası Örneği, 2020
  • Consumer Relations Management: CRM, 2018
  • The World Wide Web as Media for Public Relations: The Case Study of Organizations Use of the Internet in Turkey, 2018
  • Cluster Mapping of Medical Tourism in Turkey and Regional Clustering For Health Tourism, 2016
  • Reflection of Country of Origin on Brand Image: A Case Study on IKEA Istanbul, 2012
  • Corporate Reputation Management in Kyrgyzstan Turkey Manas University, 2012
  • Mistisizm in Subliminal Advertising, 2012
  • Internet As Crisis Communication Tool: Case Study Of Avian Influenza (Bird Flu) Crisis, 2007
  • The Role of Public Relations for Image Creating in Health Services; A Sample Patient Satisfaction Survey, 2007
  • Corporate Communication Forms and Interaction Process, 2005
  • Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, 2005
  • Dış Pazarlara Yönelme Nedenleri ve Stratejileri (Coca-Cola Örneği), 2005
  • “Customer Relationship Management’s Impact on Customer Satisfaction and Sales Professionals’ Sales Performance: Turkey’s Top 500 Companies, 2022
  • Dijital Çizim Sanatında Flat Vektör İllüstrasyonlar, 2023
  • Sürdürülebilir Pazarlama Sürecinde Green Marketing Yeşil Çevreci Pazarlama nın Önemi,
  • Genç İzlerkitle Üzerinde Televizyon İzleme Alışkanlığı İle İlgili Bir Araştırma,
  • Kriz İletişimi Aracı Olarak Internet Kuş Gribi Krizi Örneği,
  • Gıda Sektöründe Ambalaj Renginin Seçilmesi Margarin Pazarında Uygulama Örneği,
  • Ethical Problems and Rules of Internet Netiquette,
  • Erkek Magazin Dergilerinde Erkek Bedeninin İnşası ve Temsili,
  • Basics and Examples of Guerrilla Advertising,
  • Cluster Mapping of Medical Tourism in Turkey and Regional Clustering For Health Tourism,
  • Satın Alma Davranışında Yeni Tüketiciler Çocuklar ve Tetikleyicileri Reklâmlar,
  • Theory and Research in Social, Human and Administrative Sciences, ISBN: 978-605-71770- 7-0, 2022
  • Dijital Kültür, ISBN: 978-625-6942- 88-2, 2023
  • Orta Yaş Bireylerin Reklama Bakış Açısı ve Reklam Okuryazarlığı Düzeyleri: Ankara İli Örneği, ISBN: 978-605- 254-614-7, 2022
  • 100. Yılında Türkiye’nin Modernleşmesi ve Atatürk, ISBN: 978-62594062-0-6, 2023
  • Genişletilmiş Gerçeklik ve Medya XR Teknolojileri, ISBN: 978-625-433-685-0, 2022
  • THE BOOK of JAMMO A Compilation of Articles and Interviews, ISBN: 978 605 68075-1-0, 2018
  • Dikkat Pazarlama, ISBN: 978-605-9837-20-0, 2016
  • Dikkat Pazarlama, ISBN: 978-605-9837-20-0, 2016
  • Dikkat Pazarlama, ISBN: 978-605-9837-20-0, 2016
  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme, ISBN: 978-3-639-81370-8, 2016
  • Dikkat Pazarlama, ISBN: 978-605-9837-20-0, 2016
  • İletişimde Post Yazılar, ISBN: ISBN: 978-605-337-109-0, 2019
  • İletişimde Post Yazılar, ISBN: ISBN: 978-605-337-109-0, 2016
  • İLETİŞİMDE SERBEST YAZILAR, ISBN: 978-605-337-, 2017
  • Recent Ideas and Research in Social Sciences, ISBN: , 2016
  • Müzakere ve Farklı Boyutları, ISBN: 978-605-61394-5-1, 2012
  • Dünden Bugüne Halkla İlişkiler Kitabı, ISBN: 978-975-8890-73-5, 2009
  • Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, ISBN: 978-605-4575-30-5, 2012
  • Pazarlama Halkla İlişkileri MPR, ISBN: 978-605-4575-31-2, 2012
  • 19 Mayıs 100. yıl Özel Ödülü, 2019
  • Milliyet Gazetesi En İyi Gencim Eki, 2008