Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Akademik Kadro

Doç. Dr. Şebnem Özdemir

Doç. Dr.
Şebnem Özdemir

Yönetim Bilişim Sistemleri

Şebnem Özdemir Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik bölümünden lisans derecesini almıştır. Biri Matematik Eğitimi diğeri Enformatik alanında olmak üzere İstanbul Üniversitesi’nde iki yüksek lisans eğitimi tamamlamıştır. Doktora derecesini İstanbul Üniversitesi Enformatik Anabilim Dalı’ndan almıştır. Doktora sonrası araştırmaları için 2018 yılında Worcester Politeknik Enstitüsü (WPI) Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde bulunmuştur. 2019 yılında ise Massachusetts Institute of Technology (MIT) Bilgisayar Bilimi ve Yapay Zeka Laboratuvarında (Computer Science and Artificial Intelligence Lab- CSAIL) araştırma işbirlikçisi (research colloborator) olarak çalışmıştır. 2016 yılında geliştirdiği makine öğrenmesi modeli ile Koç Üniversitesi UNESCO Kürsüsü tarafından verilen “İnsan Gelişimi Araştırmaları Ödülüne” layık görülmüştür. Dr. Özdemir veri bilimi odaklı ve yapay zeka tabanlı pek çok ulusal ve uluslararası projede yürütücü, danışman, araştırmacı olarak görev yapmıştır. Özellikle 2018 yılının başlarından itibaren, ekibi ile birlikte çeşitli sektörlerde “Deep Project” serisi olarak adlandırdıkları derin öğrenme tabanlı uygulama projeleri gerçekleştirmektedir. Bunlar arasından yapay zekanın sanat üretmesi çalışmalarında Türk-Osmanlı sanat türlerine odaklanan Deep Classical Art Projesi yurtiçi ve yurtdışında ilgi ile karşılanmıştır. Dr. Özdemir’in veri bilimi ve makine öğrenmesi odaklı ulusal ve uluslararası platformlarda yayınlanmış pek çok kitap bölümü, makale çalışması ve patentleri bulunmaktadır. Dr. Özdemir, yapay zeka tabanlı ürün geliştirme odaklı yurt içi ve yurtdışı hizmet veren firmalarla işbirliklerine sahip olup danışmanlıklar vermektedir.

Araştırma Alanları

  • Makine Öğrenmesi
  • Veri Bilimi
  • Matemetiksel Modelleme

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Yönetim Bilişim Sistemleri
  • Bilişim Sistemleri
  • Bilgi Yönetimi
  • Veri Yönetimi
  • The Effect of Artificial Intelligence On Sustainable Development Goal, 2021
  • Yeni Nesil Tehdit: Derin-Kurgu (DeepFake), 2021
  • Sentiment Classification Performance Analysis Based on Glove Word Embedding, 2021
  • Comparison of Elite Athletes and Essential Hypertension Patients for Angiotensin-Converting Enzyme (ACE) I/D and ACE G2350A Gene Polymorphisms, 2020
  • Makine Öğrenmesinde Yeni Bir Bakış Açısı: Otomatik Makine Öğrenmesi (AutoML), 2019
  • TRANSFORMATION OF THE MACHINES FROM LEARNER TO DECISION MAKER: INDUSTRY 4.0 AND BIG DATA, 2018
  • Determination of Voting Tendencies in Turkey through Data Mining Algorithms, 2017
  • Türkiye deki Seçmen Eğilimlerinin C4 5 Karar Ağacı Algoritması İle Belirlenmesi, 2016
  • INDIVIDUAL CONTRIBUTIONS TO INFOLLUTION INFORMATION POLLUTION TRUST AND SHARE, 2016
  • Kanser Tedavisinde İnternet Üzerinden Erişilebilen Şüpheli Tedavi Önerilerinin Hastalar Tarafından Bilinirliği İÜ Onkoloji Enstitüsü Örneği, 2016
  • New Technology Experience In Turkey The Case Of Bitcoin, 2015
  • Aşırı Bilgi Artışının Bilgiye Erişim Sürecindeki Etkileri İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü Örneği, 2015
  • Cultural E Learning Through Erasmus Experience Management, 2015
  • The effect of Dynamic and Interactive Mathematics Learning Environments (DIMLE), supporting multiple representations, on perceptions of elementary mathematics pre-service teachers in problem solving process, 2013
  • Açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri üzerine bir karşılaştırma çalışması, 2012
  • Fibonacci Spiral in Sunflower with Geogebra, 2012
  • The Effect of DIMLE on Computer Literacy Level of Pre Service Teachers Athens Journal of Technology Engineering, 2011
  • Education And Intelligent Tutor Systems In Turkey, 2010
  • Endüstri 4.0’a Uyum Sürecinde Açık Kaynak Kodlu Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri: Odoo Community Örneği, 2018
  • Awareness Research Do We Know The New Generation Students, 2015
  • Mobile guidance in touchscreen era YARDIM, 2015
  • Uygulama Marketlerinin Eğitim Kategorisi Altındaki Uygulamalarının İncelenmesi, 2014
  • The Good Reader Of Digital World Digital Natives Are They Good Writer Of That World, 2015
  • Conrtibutions of Universities to Children Informatics Education in Turkey, 2014
  • Prediction of Vocational School Students Academic Success By Using Decision Trees, 2016
  • EVALUATION OF CHILDREN UNIVERSITIES INFORMATICS BASED SCIENCE COURSES, 2016
  • Effect Of Decision Tree Algorithms In Educational Process,
  • Ne kadar farkındayız Engellilik bilinci,
  • Kırılgan nüfus grubu Engelli bireylerin sağlıklı çocukları, 2016
  • Oyun Tabanlı Öğrenmede Geogebra Kullanımı Köklü Sayılar Keşif Oyunu, 2011
  • The Importance of Feature Selection Methods for the Error Prediction Process of a Digital Twin, 2018
  • Next Generatıon’s Industry 4.0 Journey: The Case Of Management Informatıon Systems, 2017
  • Structural Equation Model vs. Decision Tree Algorithms Based Models, 2017
  • Investigating the Web Based Distance Education Modules among Teacher Candidates in Special Education, 2012
  • Exploring Elementary Mathematics Pre-Service Teachers’ Perception To Use Multiple Representations In Problem Solving, 2012
  • How Much the Concept of e-Government and Its Applications Came Into Our Life: Case of Informatics Departments, 2011
  • Determining The Hierarchy Of Education Criteria In Educational Games By Using Ahp, 2014
  • GNU Özgür Belgeleme Lisansı (GFDL) Kapsamındaki Dokümanlar İçin Bir Çevrimiçi Arşiv Geliştirilmesi., 2014
  • Yaşanabilir Şehirler Modelinin Kurulması ve Bilişim-İletişim Teknolojilerinin Bu Model Üzerinde Etkisi, 2012
  • Yazılım Ürünü Geliştirme Sürecinin Örneklenmesi, 2011
  • Dijital Dünyadan Yansımalar: Bilgide ve Vatandaşlıkta Değişim, 2013
  • Veri-Sürdürülebilirlik İlişkisi Covid-19 Döneminde Mahremiyet Üzerine Bir Yaklaşım, 2020
  • Türkiye'de ve Dünyada Eğitimde Veri Madenciliği Çalışmaları, 2016
  • Triggering Diversity of Artificial Intelligence Based Art Research by using Turkish-Ottoman Art Genre, 2019
  • Grafik veri madenciliği yardımıyla Türkiye deprem verilerinin incelenmesi,
  • EbruGAN,
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Alanında Metin Madenciliği ile Bilgi Haritalama, 2015
  • Dijital Dünyadan Yansımalar Bilgide ve Vatandaşlıkta Değişim, 2014
  • Using Geogebra as an information technology tool parabola teaching, 2011
  • The Analysis of Category of Educational Applications in Online Mobile Application Markets, 2012
  • Human Computer Interaction Concepts Methodologies Tools and Applications, ISBN: 978-1-4666-8790-5, 2015
  • Challenges and Opportunities for SMEs in Industry 4.0, ISBN: 9781799825777, 2020
  • Geleceğin Meslekleri, ISBN: 6052263655, 2019
  • Media Literacy Research and Applications Across Disciplines, ISBN: 9781522592617, 2019
  • Bilgi Yönetimi: Bilgi Türeticileri, Büyük Veri, İnovasyon ve Kurumsal Zeka, ISBN: 9786054220830, 2015
  • NEW CHALLENGES IN EDUCATION, ISBN: 978-80-561-0065-3, 2013
  • Hayata Bir Çocuk Bir Çocuğa Hayat: Suça Karışmanın Erken Yaşta Önlenmesi (Mühendislik Yaklaşım), ISBN: 9786053202516, 2016
  • Chaos, Complexity and Leadership 2016, ISBN: 978-3-319-64554-4, 2018
  • Rapidminer ile Uygulamalı Veri Madenciliği, ISBN: 978-605-83098-9-0, 2017
  • Rapidminer ile Uygulamalı Veri Madenciliği, ISBN: 978-605-83098-9-0, 2017
  • RapidMiner ile Uygulamalı Veri Madenciliği, ISBN: 978-605-83098-9-0, 2017
  • R ile Veri Madenciliği Uygulamaları, ISBN: 978-975-436-093-6, 2016
  • UNESCO Kürsüsü Çiğdem Kağıtçıbaşı İnsan Gelişimi Ararştırmaları, 2016