Hale Sinirlioğlu, orta ve lise öğrenimini Üsküdar Amerikan Lisesi'nde tamamladıktan sonra 2007 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nden mezun oldu. 2009 yılında Londra'da Middlesex Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nde Avrupa ve Akdeniz Bölgesi En İyi Başvuru Bursu ile başladığı yüksek lisans çalışmalarını 'Merit' derecesi ile tamamladı. Yüksek lisans çalışmalarını takiben, Beykent Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nden 2018 yılında "Kentin Görünen ve Görünmeyen Sınırları: İstanbul-Ataşehir Örneği" başlıklı teziyle doktora derecesini aldı. 2007-2011 yılları arasında farklı ülkelerde çeşitli mimarlık ofislerinde mimari tasarım ve uygulama üzerine çalışmıştır. 2012 yılından bu yana mimari tasarım stüdyoları ve mimari tasarım ile ilişkili çeşitli derslerde görev almaya devam etmektedir.
Çalışma Alanları
- Mimarlık, Planlama ve Tasarım Temel Alanı
- Mimarlık
- Mimari Tasarım
- Mimarlıkta Kuram, Eleştiri, Yöntem
- Kent Morfolojisi
- Söyleşi: Bağdat Caddesi'nde Kentsel Dönüşüm, 2022
- Porticos on Moda Street and the Re-production of Space, 2022
- “Çift Zeminli Ticari Alanlar” Bağlamında Bağdat Caddesi’ndeki Dönüşüme Bakmak, 2021
- Kadıköy, Moda Caddesi’ndeki Portiklerin Yeniden Üretimi, 2019
- Sosyal Konuttan Anti-Spsyal Yaşam Tarzına: İstanbul’da Kapalı Siteler, 2016
- Mimari Tasarım Eğitiminde ‘İnformel’ Bir Faaliyet Olarak Kültür-Mekân Aktiviteleri: Bir ‘Palimpsest’ Kent Olarak İstanbul’da Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil, 2014
- Kentsel Sınır Kavramı: İstanbul, Batı Ataşehir’deki Fiziksel ve Sosyal Sınırlar Üzerine Bir Değerlendirme (Intra-Urban Boundaries: An Evaluation of Physical and Social Borders in Batı Ataşehir, Istanbul), 2015
- The Meaning or the Lack of Meaning of Home in Today s London,
- Heightened Neoliberalism and Gated Communities Santiago and Istanbul,
- Experiencing Istanbul in Flaneur s Shoes,
- Geçmişten Günümüze Salon Biçimlenişleri,
- An Approach to Architectural Design Education City as a Main Tool for Conceptual and Contextual Design,
- Public Space Authority and Memory Taksim Square as a Stage for the Representation of Power,